SILNICE II/479 OSTRAVA, MÚK BAZALY
Investor: Moravskoslezský kraj
Objednatel: Strabag a.s. ; Strabag Rail a.s.
Technické údaje, popis:
V rámci opravy mostu bylo nutné rekonstrukci trolejového vedení rozdělit do několika etap.
V první etapě (etapa A) se opravovala pravá polovina mostu, proto bylo nutné trolejbusovou dopravu po dobu rekonstrukce převést na levou stranu mostu. Součástí rekonstrukce byla i výměna stožárů TV na pravé straně mostu. EŽ Praha zajišťoval dodávku, demontáž a montáž stožárů a trolejového vedení. Vzhledem k vyššímu zatížení při rekonstrukci, byla po dobu oprav část stávajících stožárů (10ks) na levé straně posílena přídavnou výztuží. Následně bylo přeloženo trakční vedení ve směru na Bazaly z pravé strany na levou. Provizorní vedení bylo prosté, nenapínané, zavěšené na dlouhých sklolaminátových výložních pomocí delta závěsů a pružných obloukových svorek.
Po dokončení oprav komunikace a postavení nových stožárů bylo trakční vedení obnoveno v původní geometrii. Nové TV je prosté nenapínané, trolejový drát je Cu 100 mm2. Součástí stavby byla dodávka a montáž dvou nových elektrických výhybek, jedné sjezdové výhybky a jednoho křížení. Celková délka trolejového drátu činí 3850 m.
Celkové investiční náklady: 6 726 426,43,- Kč
Termín realizace: 4/2017 ; 10/2017 – 11/2017
Ve druhé etapě (etapa A1) byla trolejbusová doprava za zastávkou „Most Pionýrů“ po zastávku „Stadion Bazaly“ převedena na pravou stranu komunikace (ve směru na Michálkovice). Trolejové vedení nad opravovaným prostorem bylo sneseno a stávající TV bylo provizorně zakotveno. Stávající stožáry na pravé straně estakády byly osazeny dvojitými sklolaminátovými výložníky 9-12 m délky. Na výložníky byly převěšeny stávající stopy (směr Michálkovice) a nově pověšena stopa ve směru na centrum. Z důvodu přesunutí dopravy do pravé strany estakády bylo nutné demontovat většinu stávajících výhybek (tři elektrické a dvě sjezdové) a následně namontovat dvě nové elektrické výhybky. Vedení je prosté a nekompenzované. Celkem se posunovalo 1500 m trolejbusové stopy do provizorní pozice po dobu výstavby, délka nového trolejového drátu činí 2300 m (Cu 100 mm2).
Celkové investiční náklady: 4 360 000,- Kč
Termín realizace: 4/2018 – 5/2018
Ve třetí etapě (etapy B+C) byl z důvodu stavebních prací na mostě a zejména na přilehlé křižovatce Sokolská x Českobratrská (není součástí této stavby) kompletně přerušen provoz. Na estakádě od zastávky „Most Pionýrů“ po nájezdovou rampu z ul. Bohumínská směrem na Michálkovice bylo namontováno trakční vedení do definitivního stavu včetně jedné nové elektrické výhybky a dvou sestav elektrické a mechanické výhybky (angličan). Vedení je prosté, nekompenzované, zavěšené na nerezových lanech.
Dále byla od nájezdové a sjezdové rampy na ulici Bohumínská po zastávku „Stadion Bazaly“ převedena doprava z pravé na levou polovinu komunikace (ve směru Michálkovice). Trolejové vedení nad opravovaným prostorem bylo demontováno. Nové stožáry na levé straně estakády byly osazeny sklolaminátovými výložníky, na kterých jsou pověšeny trolejové stopy obou směrů. Byla zde zřízena provizorní asymetrická 20° sjezdová výhybka pro zachování odbočující stopy vpravo z ul. Bohumínské směrem na Michálkovice. Vedení je opět prosté a nekompenzované. Celková délka trolejového drátu činí 5730 m (Cu 100 mm2).
Celkové investiční náklady: 8 391 287,- Kč
Termín realizace: 6/2019 ; 8/2019 ; 10/2019
V závěrečné etapě (definitivní stav) byly demontovány všechny provizorní stopy (odbočující stopa vpravo z ul. Bohumínské směrem na Michálkovice včetně sjezdové výhybky a stopa na ulici Bohumínská po zastávku „Stadion Bazaly“ ve směru Michálkovice). Na pravé straně estakády byly nainstalovány nové trakční stožáry (14 kusů) a namontováno trakční vedení do definitivního stavu včetně nové sjezdové symetrické výhybky. Následně bylo namontováno trakční vedení odbočující stopy z ul. Bohumínská směrem na zastávku Most Pionýrů včetně trolejového křížení. Trolejové vedení je prosté, nekompenzované zavěšené na nerezových lanech. Celková délka trolejového drátu činí 3500 m (Cu 100 mm2).
Celkové investiční náklady: 4 282 855,- Kč
Termín realizace: 6/2020